Wednesday, December 3, 2014

AIM21: Joe Flizzow Cadang Guna Juri Luar Untuk AIM Akan Datang

Penyanyi rap dan penggubah lagu, Joe Flizzow menggesa pihak penganjur serta pengurusan Anugerah Industri Muzik (AIM) iaitu Persatuan Industri Rakaman Malaysia (RIM) untuk menggunakan khidmat juri luar negara bagi memantapkan lagi keputusan dan pencalonan anugerah tersebut.


AIM21, Joe Flizzow Cadang Guna Juri Luar Untuk AIM, info, terkini, sensasi, hiburan,

Setiap kali AIM dianjurkan ada sahaja segelintir pihak yang meluahkan rasa tidak puas hati terutama komposer, penerbit mahupun penyanyi.

“Saya merasakan menggunakan khidmat profesional juri dari luar negara adalah amat bertepatan, tidak perlu ambil yang jauh, di negara jiran sudah memadai seperti Indonesia, Thailand mahupun Filipina,” kata Joe kepada portal murai.com.my setelah selesai menjayakan sesi murai webchat.

Menurutnya lagi, dia juga berasa pelik mengapa penyanyi tidak gemar membuat album penuh dan lebih menjurus kepada mini album.

Sebagai penyanyi, album penuh itu adalah hadiah buat peminat yang tidak henti-henti menyokong karier mereka di awal kemunculan sehingga menjadi terkenal.

“Saya pun tak faham, kenapa ramai penyanyi sukar untuk buat album penuh. Kalau tidak cukup bajet, jangan gunakan khidmat komposer yang besar seperti Ajai dan sebagainya.

“Di luar sana ramai komposer muda yang berbakat yang tidak diberi peluang, kadangkala lagu yang mereka hasilkan juga amat kualiti, jadi tolonglah buat album penuh buat peminat kalian,” tegas Joe.

Baca : 6 Foto tunang Wan Raja & Yaya, kakak Emma Maembong  

Sumber : murai.com.my

 photo good_zps9ceffaa5.gif



Socializer Widget By Blogger Yard
SOCIALIZE IT →
FOLLOW US →
SHARE IT →