Thursday, December 11, 2014

Nadiya Nisaa Letak Syarat Pilih Tawaran Berlakon?

Pelakon Nadiya Nisaa tidak pernah meletakkan sebarang syarat tertentu dalam memilih tawaran diberikan biarpun dia pernah merangkul trofi Pelakon Pembantu Filem Terbaik di Anugerah Skrin 2011 (ASK 2011).


Nadiya Nisaa Letak Syarat Pilih Tawaran Berlakon?, info, terkini, hiburan, sensasi, gosip, Nadya Nisaa
Nadiya Nisaa pernah memenangi trofi Pelakon Pembantu Wanita Filem Terbaik Anugerah Skrin 2011.


Nadiya atau nama sebenarnya Nadiyatul Nisaa’ Kamaruddin, 29, berkata, tidak perlu untuk dia berbuat demikian kerana padanya apa yang lebih penting sesuatu watak diberikan  bersesuaian dengan jiwanya sebagai pelakon.

"Setakat ini saya tidak pernah memilih projek diberikan kepada saya malah filem atau teater berbajet rendah pun saya terima sekiranya watak diberikan sesuai dan buat saya selesa.

"Hayat dalam bidang ini bukan kekal selamanya dan selagi ada ruang dan peluang saya akan terima dan lakukan yang terbaik," katanya kepada mStar Online.

Nisa bakal muncul dengan filem terbaharunya berjudul Terbaik Dari Langit arahan Nik Amir Mustapha yang bakal berada di pawagam bermula 25 Disember ini.

Filem tersebut turut menampilkan pelakon seperti Bront Palarae, Iedil Putra, Megat Sharizal, Amerul Affendi, Sharifah Armani dan Siti Saleha.


Nadiya Nisaa Letak Syarat Pilih Tawaran Berlakon?, info, terkini, hiburan, sensasi, gosip, Nadya Nisaa
Barisan pelakon filem Terbaik Dari Langit yang bakal menemui penonton di pawagam pada 25 Disember ini.


Dalam pada itu, Nadiya yang dilihat sepi daripada sebarang publisiti sejak akhir-akhir berkata, biarpun populariti itu memainkan peranan namun dia tidak mempunyai sebarang strategi bagi memastikan namanya terus kekal dalam industri.

Nadiya juga percaya sekiranya dia fokus, menjaga disiplin dan mutu kerja populariti itu akan datang dengan sendiri tanpa perlu dirancang dengan strategi tertentu.

"Bukan mudah untuk merancang strategi dalam industri ini tetapi saya yakin populariti itu akan datang secara organik dan paling penting sebagai pelakon saya perlu mengekalkan disiplin dan kualiti dalam kerja.

"Ini kerana menerusi etika kita dalam bekerja ia akan menjadi buah mulut orang dan sekali gus pasti rezeki itu akan datang dengan sendiri," ujarnya.

Sementara itu, bercakap mengenai Terbaik Dari Langit, Nadiya berkata, filem berkenaan menuntutnya untuk melakukan pengorbanan besar apabila terpaksa berjauhan dengan keluarga yang disifatkan tidak mudah.

Bagaimanapun kata Nadiya, dia bersyukur apabila dapat bekerja dengan produksi yang memahami situasinya sebagai isteri dan ibu dengan memberi kebenaran untuknya pulang ke Kuala Lumpur bagi bersama keluarganya.

"Kami menjalani penggambaran di Ipoh, Perak selama 35 hari tetapi saya akan pulang menaiki kereta api setiap tiga hari untuk bersama keluarga sebelum kembali ke lokasi penggambaran.

"Biarpun sukar tetapi saya puas dengan pengorbanan itu kerana hasil akhir filem ini membuatkan saya sedar betapa beruntungnya saya dapat bekerjasama dalam sebuah projek yang cukup ikhlas," katanya.

Dalam perkembangan lain, Nadiya berkata, dia kini sedang sibuk menjalani penggambaran dua buah telefilem terbitan syarikat produksi milik Datin Zizie Ezzette di Pulau Langkawi.

"Kru berkampung selama sebulan di sana untuk menyiapkan empat buah telefilem dan saya terlibat dalam dua buah drama sahaja yang diarahkan oleh Isma Yusoof dan selepas ini akan memberikan tumpuan kepada promosi filem Terbaik Dari Langit," katanya.

Baca : Norman Hakim Barasa Marah Tidak Ke Gim  


Sumber :  mstar.com.my
 photo good_zps9ceffaa5.gif



Socializer Widget By Blogger Yard
SOCIALIZE IT →
FOLLOW US →
SHARE IT →