Friday, September 18, 2015

Shafie Naswip Dalam Sekuel Keris Hitam Bersepuh Emas Sabtu Ini

Jika anda masih ingat, terdapat satu drama persilatan yang popular sekitar tahun 90’an iaitu Keris Hitam Bersepuh Emas. Drama bersiri ini mendapat sambutan hangat, dibintangi oleh pelakon yang handal dalam ilmu persilatan seperti Eman Manan, Ruzaidi Abdul Rahman, Ebby Yus, dan Zamberi Othman.

Shafie Naswip Dalam Sekuel Keris Hitam Bersepuh Emas Sabtu Ini


Sabtu ini, 19 September, satu telefilem yang merupakan kesinambungan kepada siri Keris Hitam Bersepuh Emas akan ditayangkan pada pukul 3.05 petang di TV1.


Shafie Naswip Dalam Sekuel Keris Hitam Bersepuh Emas Sabtu Ini


Telefilem itu berjudul ‘Legenda Keris Hitam Bersepuh Emas’, dibintangi oleh Shafie Naswip, Sharolnizam, Ruzaidi Abd Rahman, Fad Nuar, Wan Shades, Ayu Yuhaizah, Azimat Shamsuddin, Chaoi Izghan dan Othman Basri.

Menurut pengarah filem ini, Khairi Azmi:
    Keris Hitam Bersepuh Emas dilakonkan Eman Manan 20 tahun dulu. Kini saya sambung semula kisahnya demi untuk mengembalikan semula drama-drama epik, persilatan dan pahlawan melayu yang dah lama tidak diterbitkan di televisyen.

    Jadi usaha ini saya ambil untuk kembalikan semula cereka sebegini bagi menarik minat stesen televisyen untuk adakan semula slot epik melayu sebagaimana yang dibuat di negara China, Jepun, Korea dan lain-lain.

Telefilem ini mengisahkan seorang remaja bernama Luqman yang kembali ke zaman penjajahan Portugis di Melaka setelah dia menemui sebilah keris lama yang dipercayai Keris Hitam Bersepuh Emas.

Jadi jika anda mempunyai kelapangan apa kata tonton telefilem ‘Legenda Keris Hitam Bersepuh Emas’ ini?

Lagi gambar dengan membaca entri ini sepenuhnya.-beautifulnara









Socializer Widget By Blogger Yard
SOCIALIZE IT →
FOLLOW US →
SHARE IT →