Thursday, October 15, 2015

Punca Amyra tegas elak Amar

Pelakon popular, Amyra Rosli, 24, pernah mengatakan tidak mahu lagi menerima tawaran andai terpaksa berganding dengan Amar Bahrin kerana tidak mahu penonton muak dengan lakonan mereka.

Punca Amyra tegas elak Amar

Amyra dan Amar yang berada dibawah pihak pengurusan sama sebelum ini, sering digandingkan dalam drama bersiri terutama Dalam Dakapan Bidadari, Kristal Maya, Kalimah Jiwa, Suamiku Encik Sotong dan terbaharu, Cik Bunga Encik Sombong.

Bagaimanapun, apabila Amyra dan Amar digandingkan dalam teater Tenggelamnya Kapal Van Der Wicjk, ramai menyatakan pelakon jelita itu cakap tidak serupa bikin.

Ketika ditemui baru-baru ini, Amyra atau Nur Amira Izzati Rosli menegaskan lagi dia tidak mahu digandingkan dengan Amar buat masa ini. Dia akui ramai salah faham apabila dia dan Amar sama-sama terbabit dengan teater Tenggelamnya Kapal Van Der Wicjk.
“Memang kami sama-sama berlakon dalam teater ini tapi saya memegang watak Khatijah dan Amar sebagai Zainuddin.

“Hakikatnya, watak yang saya lakonkan tidak ada kaitan dengan watak Zainuddin. Dia lebih banyak berlakon dengan Nabila Huda yang membawa watak Hayati,” katanya.

Selain itu, kata Amyra, wataknya dalam teater yang diangkat daripada karya sasterawan Indonesia, Hamka itu tidak besar dan hanya membabitkan lapan babak.
“Sebenarnya kalau diikutkan, saya tidak mahu digandingkan dengan Amar buat sementara ini kerana tidak mahu orang terus menganggap kami asyik membawa watak sama sebagai pasangan kekasih.

“Cuma untuk teater Tenggelamnya Kapal Van Der Wicjk, saya berminat melakukannya kerana meminati karya dihasilkan Hamka.

“Sebelum ini lagi, sewaktu menuntut di Akademi Seni Kebangsaan dan Warisan (Aswara) saya diperkenalkan dengan naskhah terbabit dan kagum dengannya.

“Apabila karya ini dipentaskan di Istana Budaya, sudah tentu saya tidak mahu melepaskan peluang menjayakannya,” katanya.

Amyra akui sangat teruja apabila ditawarkan menjayakan teater itu kerana tahu ia naskhah menarik dan kebetulan dibawa ke pentas teater.

“Saya sangat teruja dan bersetuju menjayakannya. Malah apabila tawaran datang, saya berbesar hati untuk melakukannya. Tambah pula ia sudah difilemkan, sekarang saya teringin pula melihat kekuatan dan merasai bagaimana naskhah novel ini diadaptasi ke pentas teater,” katanya.

Mengenai persoalan sampai bila dia mahu menjauhi supaya tidak digandingkan dengan Amar, Amyra akui sebenarnya dia memang tidak dapat lari daripada berganding dengan bintang yang dicungkil daripada program realiti Anak Wayang itu.

Katanya, kalau hendak diikutkan selepas ini ada drama bersiri terbaru yang turut menampilkan mereka berdua yang bakal disiarkan Astro.

“Bagaimanapun, kali ini saya tidak berganding dengan Amar sebaliknya pelakon lain. Saya lebih berminat untuk berlakon dengan Amar sekiranya watak ditawarkan berbeza berbanding yang pernah kami lakukan sebelum ini.

“Sebagai pelakon, saya cuba mengelakkan penonton berasa muak dengan lakonan ditampilkan. Apatah lagi saya dan Amar sebelum ini sering ditemukan dalam drama bersiri menjadi kekasih.

“Kalau ditemukan dalam cerita yang memaparkan kami dalam situasi dan watak berbeza, saya tidak keberatan melakukannya. Contohnya saya menjadi psiko dan mahu membunuh Amar, atau mungkin perempuan gengster yang membenci Amar.

“Pada saya, tidak peduli apa saja watak diberikan untuk digandingkan dengan Amar, asal saja ia tidak menggambarkan kami sebagai pasangan kekasih,” katanya.
- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/84151#sthash.X3nXdKKV.dpuf

Socializer Widget By Blogger Yard
SOCIALIZE IT →
FOLLOW US →
SHARE IT →