Wednesday, December 10, 2014

Jawapan Rahim Jalor Isu Persenda Baju Melayu

Nak melawak pun kena bertempat juga. Kadangkala pelawak ni tak sedar dia telah menyinggung perasaan orang lain atau masyarakat. Ada seorang pelawak tu pernah kata, mereka sekadar melawak jer. Tapi kalau dah menyinggung orang lain semata-mata untuk buat orang lain pula ketawa itu tetap tidak bermoral.


Jawapan Rahim Jalor Isu Persenda Baju Melayu, info, terkini, hiburan, MLM 2014, Jalor, Rahim, kontroversi, gosip terkini,


Jawapan Rahim berhubung kritikan persenda BAJU MELAYU oleh Datuk Jalaluddin Hassan – Terbaru, pada minggu lalu salah seorang juri tetap program Maharaja Lawak Mega 2014, kumpulan Jalor telah diberi teguran pedas gara-gara buat lawak bagai mempersendakan baju rasmi kebangsaan iaitu Baju Melayu.

Ternyata teguran tersebut memberi impak kepada kumpulan Jalor yang turut diumum antara tiga kumpulan yang mendapat undian terendah. Lebih teruk mereka turut dibidas di laman sosial media selepas dilihat tidak menjaga sensitiviti sesetengah pihak.


Jawapan Rahim Jalor Isu Persenda Baju Melayu, info, terkini, hiburan, MLM 2014, Jalor, Rahim, kontroversi, gosip terkini,


Menurut Rahim atau nama sebenarnya Rahim bin Mat Ali, ahli kumpulan Jalor sedia menerima dan akur dengan teguran yang diberikan oleh Datuk Jalaluddin Hassan mengenai isu tersebut dan sedia mengakui kesilapan mereka.
“Saya, Joey dan Along mohon maaf jika ada yang tersinggung dengan persembahan kami minggu lalu yang melibatkan Baju Melayu sehingga ditegur oleh Datuk Jalaluddin Hassan. Kami akur dan terima kritikan tersebut dengan hati yang terbuka. Kami tidak bermaksud cuba menimbulkan kontroversi atau memburukkan imej baju kebangsaan kita. Datuk Jalaluddin lebih berpengalaman dalam industri seni tanah air dan selaku juri beliau mempunyai pandangan yang berbeza, sama juga dengan penonton dan peminat.”

“Ada juga yang memberi komen positif selepas persembahan kami malah tidak dinafikan ada yang sokong dengan teguran barisan juri. Kami ambil ini sebagai panduan untuk lebih berhati-hati dan lakukan yang lebih baik di minggu hadapan. Insya Allah minggu ini Jalor cuba buat yang lebih baik dan elakkan dari berada di zon bahaya iaitu penyingkiran,” ujar Rahim sebagaimana dipetik portal Astro Gempak.

Dalam pada itu, Rahim turut menjelaskan tema mingguan yang diberikan untuk MLM edisi kali ini agak sukar dan perlu lebih berhati-hati dalam menghasilkan sesebuah idea untuk tidak mengecewakan peminat program MLM dan kumpulan Jalor.
“Tema mingguan MLM edisi kali ini agak sukar kerana skop yang terlalu kecil. Contoh tema Retro dua minggu lalu sukar dan bukan mudah untuk membentuk sebuah persembahan dengan ‘punchline’ yang menarik. Kami cuba sedaya upaya untuk buat terbaik untuk tidak mengecewakan peminat program MLM dan kumpulan Jalor. Kami akui dua minggu kebelakangan ini persembahan kumpulan Jalor agak merundum dan kami berusaha mencari kesesuaian idea untuk dibawa ke pentas MLM untuk minggu ini. Insya Allah kami akan tampil dengan persembahan lebih mantap dan berkualiti,” tambah Rahim lagi mengakhiri perbualan.

Terbaik Rahim dan Jalor. Ambil teguran berkenaan sebagai iktibar. Ni tak boleh nak tegur, mulalah nak melawan. Siap sindir-sindir juri lagi. Dah rasa diri tu OTAI, memang tak perlulah nak masuk pertandingan kan… Huhu..

Baca : Raja Ilya bakal berlakon bersama aktres Bollywood  

Sumber : ammboi.com
 photo good_zps9ceffaa5.gif



Socializer Widget By Blogger Yard
SOCIALIZE IT →
FOLLOW US →
SHARE IT →