Tuesday, December 2, 2014

Azrul (Raja Lawak) bidas kenyataan Awal Ashaari

Pelawak dan pengacara Azrul Zaidi membidas kenyataan pelakon dan pengacara Awal Ashaari yang disifatkan sebagai tidak profesional apabila mengeluarkan kenyataan rasa kesalnya terhadap pihak stesen televisyen lebih cenderung memilih pelawak sebagai pengacara manakala pengacara lain sebagai pilihan kedua.


Azrul (Raja Lawak) bidas kenyataan Awal Ashaari, info, terkini, hiburan, sensasi, kontroversi, gosip, awal ashaari, azrul zaidi,

"Rezeki masing-masing. Kami sebagai pelawak tak pernah merungut apabila ada pelakon yang bukan pelawak membawa watak pelawak dalam filem komedi.


"Kalau pelawak dipilih mengacarakan program, ia adalah kepercayaan yang diberikan stesen televisyen. RTM pernah memberi kepercayaan kepada saya mengendalikan program konsep sukan, "Santai Go" dan pernah dipertanggungjawabkan mengacara satu majlis keputeraan diraja.

"Bagi saya, penonton lebih sukakan pengacara santai dan tidak terlalu serius manakala elemen lawak perlu ada dalam bidang pengacaraan tidak kira lawak secara sinis atau serius kerana ia lebih dapat menarik perhatian," katanya kepada Malaysian Digest.

Tambah Azrul lagi, seorang pengacara berpengalaman seperti Awal tidak patut mengeluarkan kenyataan seperti itu kerana kehadiran pelawak sebagai pengacara adalah satu persaingan sihat.

"Saya pun tidak pasti bagaimana soalan dikemukakan wartawan itu kepadanya tetapi jika benar serius dalam bidang pengacaraan, dia sepatutnya menjadikan kehadiran pelawak sebagai cabaran dan mungkin dia perlu mempertingkat serta memperbaiki kelemahan diri."

Dalam pada itu, Azrul turut memberitahu dia tidak berkecil hati dengan kenyataannya Awal itu, malah Azrul berkata mereka akan bergandingan dalam sebuah program terbitan Astro tidak lama lagi.

Baca : Duit RM100,000 anak Andy Flop Poppy dikebas 

Sumber : tupai.com.my
 photo good_zps9ceffaa5.gif



Socializer Widget By Blogger Yard
SOCIALIZE IT →
FOLLOW US →
SHARE IT →